Åpenhet, trygghet og respekt
er de tre grunnprinsippene Alta kommune styres etter og skal danne grunnlaget for handlingene til våre folkevalgte, våre ledere og våre ansatte i det daglige.
Kommunedirektøren er øverste administrative ansvarlige, og sammen med stab drifter direktøren Alta kommune som arbeidsgiver for over 2.000 ansatte.
Alta kommunes sentrale oppgave er å være samfunnsbygger, men vi skal også levere gode tjenester til våre innbyggere. For å klare dette må vi være en god arbeidsgiver for våre ansatte. Hos oss skal man se frem til å gå på jobb, møte kollegaer og brukere. Vi er seriøs og profesjonell – både for ansatte og samarbeidspartnere.
Vi har en felles ambisjon for utviklingen av Alta, vedtatt av Kommunestyret, i dokumentet «Alta Vil» - Kommuneplanens Samfunnsdel, Denne er nå på høring og skal danne grunnlaget for videre vekst de neste 12 årene. «Alta vil» finner du igjen i alle sentrale planer og dokumenter kommunen styrer etter, for å gi en samlet og synlig retning på Altas utvikling.
Både innbyggere og ansatte skal gjennom medvirkning og tilbakemelding være med på å påvirke vår organisasjon og våre tjenester.
