Alta kommune starter utrulling av nytt konkurransegjennomføringsverktøy (KGV) og verktøy for kontraktsadministrasjon (KAV) høsten 2025. Det nye systemet, Artifik, vil gradvis tas i bruk fra juli og ut året.
Det innebærer at både minikonkurranser og direkte avrop i rammeavtaler vil gjennomføres i Artifik etter hvert som enhetene tar det nye systemet i bruk. For å kunne motta invitasjoner og delta i disse gjennomføringene, må deres virksomhet være registrert i Artifik.
Registrering gjøres ved å oppgi virksomhetens organisasjonsnummer via følgende lenke:


Registrer virksomheten i Artifik


Etter at virksomheten er registrert, kan dere legge til flere brukere i organisasjonen uten ekstra kostnad. Dette gjøres under organisasjonsinnstillingene i fanen Medlemmer
Dersom dere har spørsmål eller trenger bistand med registrering eller tilgang, kan dere kontakte Artifik Support via Hjelp-knappen øverst til høyre på registreringssiden.  
 

Vi anbefaler at dere gjennomfører registreringen i god tid før de første konkurransene gjennomføres i Artifik, slik at dere er klare til å delta uten forsinkelser.