A A A

Kom i form på 7 uker

Websquat

Her kan du bli gjennomtrent før sommerferien er over oss.

Miljøruta syklister.jpg

Ønsker du å komme i bedre form, men mangler den ekstra energien for å komme i gang? Treningssenter og organisert aktivitet tiltaler deg heller ikke mest? Dette er treningsprogrammet du da kan bruke - som passer både for de som liker å trene - og de som HATER det. 

NTNU (Norges teknisk- naturvitenskapelige universitet) har laget et 7 ukers treningsprogram, med ca 3 økter hver uke. Det er kokt ned til den helt essensielle delen av treningen og man trenger derfor ikke stålsette seg på at man må være i aktivitet i en hel time hver bidige gang. Det er dels bygget opp rundt det å bli andpusten ved å gå, sykle, jogge eller svømme, mens en del er fokusert rundt enkle styrkeøvelser. 

Programmet åpner også for at dersom du får avbrekk en uke så kan du enkelt bare ta opp tråden der du måtte hoppe av. Hele programmet, som også er mulig laste ned i pdf format, kan du finne her: https://www.ntnu.no/cerg/treningsprogram.

Websquat

Øvelsene har også bilder som illustrerer utførelsen. Vi anbefaler at du gjerne finner en å gjøre aktiviteten sammen med. Dette kan være en venn, familiemedlem, naboen eller en kollega. Poenget er at det motiverer til oppmøte når andre er involvert - det blir ikke så enkelt å droppe en økt.

Begynner du allerede fra mandag rekker du alle 7 ukene før skoleferien tar til - og da har du kommet svært langt. 

Lykke til med 2018-formen :)

Skjema